مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی


مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی

مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی

مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم تربیتی
توضیحات کامل

مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی   در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

چکیده

تربیت یکی از مقاصد وجودی و لوازم متعالی شدن انسان است که برای کسب شرافت انسانی باید به این امر مهم توجه شود. برای تربیت صحیح، شناخت مراحل مختلف آن در هر دوره­ از زندگی و نیز آگاهی از شرایط و ویژگی های تربیتی انسان در هر یک از این دوران لازم و ضروری است. از این جهت، در این مقاله تلاش گردید با بررسی آموزه ­های دین اسلام و داده ­های علم روان­شناسی، ضمن تطبیق اطلاعات این دو حوزه، به تبیین مراحل تربیت در دوره­ های زندگی انسان پرداخته شود. در این پژوهش پس از بررسی و تحقیق در این زمینه، به­دست آمد که از منظر تعالیم اسلامی و علوم حوزه­ رواشناسی، تربیت به سه مرحله­ قبل و بعد از تولد و دوران میان سالی و کهنسالی قابل تقسیم­ بندی و بررسی است. که هر یک از این دوران شامل بخش­ هایی دیگری نیز می­شود که در این مقاله به تفصیل به آنها پرداخته شده است.

واژگان کلیدی: تربیت، مراحل تربیت، شرایط تربیت، دوره­ های زندگی.

 

 

چارچوب مقاله:

 

1. مقدمه

 

2- مفاهیم

 

3- مراحل تربیت:

 

3-1- مراحل تربیت قبل از تولد

الف) مرحله قبل از ازدواج

ب) دوران بارداری و زمان جنینی

 

3-2- مراحل بعد از تولد

الف) تربیت در دوران کودکی

ب) تربیت در دوران نوجوانی

ج) تربیت در دوران جوانی

د) تربیت در دوران میانسالی و پیری


4- نتیجه گیری


منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://00631.ir/?p=7017